Καλώς Ήρθατε!

Σ΄ αυτή τη σελίδα θα βρείτε και το υλικό που δώσατε εσείς σχετικά με το πρόγραμμα.
Σας θυμίζω οτι υπάρχει και η σελίδα: https://sites.google.com/site/anthropinadikaiomata2gymaigio/
όπου θα βρείτε υλικό για έμπνευση σχετικά με την θεματολογία / αρθρογραφία σας.
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Απόψεις, Θέσεις και Γνώμες για τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. [Χρήστος Χριστόπουλος].

Απόψεις, Θέσεις και Γνώμες για τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.

  • Η απόλαυση βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων αποτελεί, ακόμα και σήμερα, περισσότερο μια θεωρητική διακήρυξη παρά μια κατοχυρωμένη και εφαρμοσμένη πραγματικότητα.
  • Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι επινόηση του Δυτικού κόσμου. Όμως δεν αφορούν μόνο τους Δυτικούς, αλλά σε κάθε άτομο αδιακρίτως φυλής, χρώματος, φύλου, θρησκείας.
  • Μια κοινωνία και ένα κράτος ειδικότερα, μπορεί να θεωρηθεί πολιτισμένο, εάν και εφόσον αποδέχεται ειλικρινά και ανεπιφύλακτα την οικουμενική διακήρυξη των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
  • Στις δημοκρατικά οργανωμένες κοινωνίες τα δικαιώματα των άλλων είναι οι δικές μας υποχρεώσεις.
  • Οι ισχυροί της γης, δυστυχώς, χρησιμοποιούν τα ανθρώπινα δικαιώματα κατά το «δοκούν». Άλλοτε, με πρόσχημα την καταπάτηση των δικαιωμάτων επεμβαίνουν εξυπηρετώντας τα συμφέροντά τους. Άλλοτε, πάλι, αδιαφορούν για την καταπάτησή τους.
  • Αν δεχθούμε ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα απορρέουν από το ανθρωπισμό, το ζητούμενο, στην εποχή μας, είναι να στραφούμε στον άνθρωπο. Τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν τη λογική απόληξη του αιτήματος για μια κοινωνία αγάπης, για έναν κόσμο θεμελιωμένο στα ανθρωπιστικά ιδεώδη.
  • «Κάθε μέρα πεθαίνουν στον κόσμο από πείνα 27.000 άνθρωποι, 10.000.000 το χρόνο. Ενώ 400.000.000 άνθρωποι παρουσιάζουν μια κατάσταση οξύτατου υποσιτισμού, κάποια επιχείρηση προσφέρει στην αγορά τροφές αδυνατίσματος για γάτες».  
Π. Βότσης

  • Σήμερα το ζήτημα των ανθρώπινων δικαιωμάτων δεν είναι πλέον «εσωτερική υπόθεση» της κάθε χώρας και της κάθε κυβέρνησης. Ο Ο.Η.Ε. αναγορεύεται σε θεσμικό παγκόσμιο προστάτη των δικαιωμάτων του ανθρώπου.
  • «Ο πληθυσμός των παιδιών έχουν πληρώσει ακριβά την κατακτητική μανία των ενηλίκων. Έχουν σκοτωθεί παιδιά στις βομβαρδισμένες πόλεις, έχουν εξοριστεί με τους γονείς τους, έμειναν νηστικά από τις επιτάξεις των τροφίμων, έμειναν αμόρφωτα, έμειναν ορφανά στους δρόμους».
Χρ. Μαλαβίτσης

  • «Οι αυριανοί άνθρωποι δε θα έχουν περίπου παιδική ηλικία».
Ι. Μ. Παναγιωτόπουλος

  • «Γυναίκα, αν θες αντρίκια να δουλέψεις για τον ξεσκλαβωμό σου, δε φτάνει να κάψεις, να σκορπίσεις, να ξοδέψεις το χρυσάφι, τη σμύρνα στο νέο βωμό. Μέσα σου πρώτα κάψε το τριπλό ξόανο που τους δούλους κάνει: συνήθεια, κέρδος, προλήψεις. Και κάψε και του παλαιού καιρού τα παραμύθια κι ας είναι όμορφα, μια για πάντα κάψε».
Κ. Παλαμάς

  • Από κάθε πλευρά ο αγώνας για την πραγματική ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα είναι υπόθεση παιδείας και ανθρωπισμού.
  • Η τρίτη ηλικία είναι οι απόμαχοι της ζωής. Εργάστηκαν, κουράστηκαν, πρόσφεραν. Σ’ αυτή, λοιπόν, την κρίσιμη καμπή χρειάζονται τη βοήθειά μας, τη ζεστασιά, τη θαλπωρή και όχι την αδιαφορία και την περιφρόνηση.
  • «Η επαιτεία είναι πολιτικό ζήτημα. Ο πλούτος έχει τριπλασιαστεί σε όλο τον πλανήτη, αλλά η κοινωνία της υπεραφθονίας είναι για τους λόγους που τον μοιράζονται, έχοντας εξοστρακίσει στο περιθώριο εκατομμύρια ανθρώπους».
Άρτεμις Καλαβάνου

  • Μια μορφή περιθωριοποίησης και αποκλεισμού (από την κοινωνία και την πολιτεία) βιώνουν και τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Παρότι γίνονται κάποιες προσπάθειες, δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι πλήρως ενταγμένοι στα κοινωνικά δρώμενα.
  • Η «άλωση» του ιδιωτικού βίου μαρτυρεί την αδυναμία του σύγχρονου ανθρώπου να ζει ελεύθερος και αυτόνομος.
  • «Άνθρωπος χωρίς θρησκεία είναι ίππος χωρίς χαλινό».
  • «Είναι καλύτερο να μην έχει κανείς Θεό παρά να έχει έναν ώμο και βάρβαρο, ο αθεϊσμός είναι προτιμητέος από το φανατισμό και την έλλειψη ανοχής».
Βολταίρος

  • Σκότωμα του περιβάλλοντος σημαίνει ενσυνείδητη ή ασυνείδητη αυτοκτονία των ανθρώπων, όσων νομίζουν, ανοήτως, ότι θα μπορέσουν να εξαιρεθούν.
  • Η φιλοζωία συνιστά δείκτη προόδου στον τομέα της ηθικής  και του πολιτισμού.
  • Οι συμπολίτες μας που ενισχύουν τους ζωολογικούς κήπους, όπου τα ζώα ζουν στη φυλακή χωρίς να έχουν καταδικαστεί για κάτι, είναι συνηθισμένοι στη λογική της φύσης – θεάματος, της φύσης σαν καταναλωτικό προϊόν.


Χρήστος Χριστόπουλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: